Hallo,

es geht mir vorallem darum bis zu welchem Preis/Quadratmeter das Amt die Wohnung übernimmt.

Ich weiß das dies knapp unter dem Hartz 4 Satz liegt. Hier habe ich aber nur eine Liste für eine komplette Wohnung gefunden. Nicht für ein Zimmer in einer Wohngemeinschaft.

https://www.berlin.de/sen/soziales/berliner-sozialrecht/land/av/av_wohnen_2015_anlage1_index.php#quadrat

Vielleicht kann man hier eine Liste nach Bundesländern/Kommunen anlegen.

Danke!



#wg #kostenübernahme #finanzierung #berlin #amt
asked Oct 9, 2015 in Other Questions by SimonR

Please log in or register to answer this question.

1 Answer

+1 vote
Hallo,

wir arbeiten mit dieser Seite, auf der die Richtlinien in verschiedenen Städten und Gemeinden gelistet ist.

http://harald-thome.de/oertliche-richtlinien.

Hoffe das hift!

Liebe Grüße,

Sinthujan
answered Oct 12, 2015 by Sinthujan
mbeon App

Confidential one-on-one consultations via App

For confidential one-on-one consultations in a secure virtual space, we work with mbeon. You can download the mbeon app free of charge from the App Store or Google Play Store and have private conversations with mbeon consultants there:

Link for iPhone
Link for Android

Welcome to Wefugees, where you can ask questions and receive answers from other members of the community.
4,320 questions
5,164 answers
6,909 comments
137,080 users